Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egyáltalán szükségesek-e az ilyen igazodási pontok? És tudnak-e egymás mellett élni különböző nyelvű és kultúrájú emberek, ha nincs meg a közös nevező, a mindenki által elfogadott csatlakozási pont? Kell valami, ami megadja a mértéket. E nélkül nem lehet eligazodni az élet útvesztőjében, de nem mindegy, hogy mi is ez a mérték, és mennyire görcsösen ragaszkodunk hozzá.
Marie (Ane Dahl Torp) a Norvég Mértékügyi Hivatal munkatársa, komoly nemzetközi konferenciákra járó, a saját területén elismert természettudományokkal foglakozó szakember. Külseje megfelel a helyzetéhez köthető sztereotípiáknak. Hiába szép arcú, fiatal nő, mégsem kellemes rá nézni, a vonásai merevek és szigorúak. A munkahelyén precíz és pontos méréseket végez, a ridegen csillogó súlyokat pakolja rá a sok-sok tizedesjegyig, nagy pontossággal mérő analitikai mérlegekre. Otthona is letisztult, a bútorok egyszerűek, szabályosak, görbe vonalat nem látunk sehol sem. Nincs egy földre esett ruhadarab, egy előlhagyott mosatlan edény, vagy egy a fotelban felejtett könyv a házban. Ennek az oka az is, hogy Marie és barátja nemrég szakítottak, a férfi pedig módszeresen viszi el a saját dolgait, de sok esetben közös tárgyakat is elhord. (A film egyik kulcsmondata az, hogy „a legnehezebb teher, ha nincs mit cipelned” – ezt a fájdalmat érzi Marie is, amikor látja, hogy volt szerelme egykori közös otthonukban alig hagy valamit). A magány fájdalmára emlékeztet a dupla ágy, amiben a nő már csak egyedül fekszik. A film visszatérő képe az, hogy Marie hol, otthon, hol másutt dupla ágyban alszik, de az ágynak csak az egyik fele van megvetve, a másik bántóan üres.
Forrás: http://www.mozimaniaapp.hu/
|
|
Keczánné Macskó Piroska írta 2 hete itt:
Jó Szórakozást a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
Fantastic Mr. Fox
Hayao Miyazaki: Totoro - tündérmese nem csak gyerekeknek