Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | Hámori Csilla | 0 hozzászólás
Lucie Audibert művészettörténetet tanul, érdeklődése egyik-másik alkotó
iránt messze meghaladja még a vizsgaidőszakok alatt tapasztalt egyetemi
átlagot is. Manapság Watteau alkotásai hozzák lázba: a lány olyasmit
talál a művész festményein, amit – meggyőződése szerint – még soha
senki nem fedezett fel őelőtte. Egyfajta kódfejtő akcióba kezd, hogy az
ecsetvonások közé rejtett titkos jelek mentén haladva fedje fel a festő
életének eddig ismeretlen mozzanatait. A nyomozás középpontjában egy
örökkön vissza-visszatérő, ám beazonosíthatatlan nőalak áll. A hölgyről
nem tudni, mivel bűvölte el ennyire a művészt; lehetett egy titkos
szerető, egy szajha, egy cseléd, egy unokahúg (bár ez a kevésbé
valószínű), vagy virágárus lány a sarokról. Az alak ugyanis bár rendre
a festmények leghangsúlyosabb részén található, ám mindig csak háttal
áll, az arcát sosem ábrázolja Watteau. A nyomozásba beszáll Lucie
kezdetben undok, később egyenesen elviselhetetlen egyetemi oktatója is,
akikről kiderül, hogy hosszú évtizedek óta kutatja ugyanazt a titkot,
amit a lány – csak neki már rég ráment erre fiatalsága, házassága,
karriere.
Valahogy így nézhet ki az, amikor egy kissé sértett, ám annál ambiciózusabb európai filmes elhatározza, leforgatja A Da Vinci-kódot
a saját szájíze szerint. A minél nagyobbat markolni akaró amerikai módi
helyett a rejtélyt leegyszerűsíti egyetlen alkotó munkásságára; egy épp
felkapott név helyett egy kevésbé a külsőségekkel, mint inkább
játékával hódító színésznőt tesz meg főszereplőnek (Sylvie Testud -
láthattuk a Piafban
is!); illetve az egész cselekményt a túlmisztifikált, giccses végletből
áthelyezi egy letisztultabb, túlzott maníroktól mentes, nem lehet mást
mondani: európaibb forma felé.
|
|
Keczánné Macskó Piroska írta 2 hete itt:
Jó szórakozást a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!