Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
9 éve | Törőcsik Anita | 0 hozzászólás
Az idén 85 éves Oscar-díjas operatőr fotókiállításával nyílik a pénteken kezdődő Budapesti Tavaszi Fesztivál, bár ő csak amatőrként tekint magára, és nem biztos, hogy magyar filmben szerepet vállal már.
A Szarvasvadász, a Harmadik típusú találkozások vagy a Fekete Dália
operatőre szerint számára is meglepetés lesz a kiállítás, hiszen nem
ismeri valamennyi képet, ő csupán a negatívokat bocsátotta a kurátorok
(Tomas Opitz és Puskás Bea) rendelkezésére. Az eddig még soha be nem
mutatott fotókra építő kiállítás április 10-től június 21-ig lesz
látható a Ludwig Múzeumban.
A tárlat legkorábban készült fotói
az 1950-es években készültek, Zsigmond Vilmos főiskolán töltött éveiben,
amikortól komolyabban elkezdett a fotográfia iránt érdeklődni. Szerinte
ezeken a fotókon a tanulás folyamata látszódik, amely 1956-ban szakadt
meg, amikor az Egyesült Államokba emigrált, ám a fotózást ott sem hagyta
abba. "Az amatőr képeknél sosem lehet tudni, mi lesz belőlük, 50 év
után még akár művészi felvételek is válhatnak belőlük" – mondta.
A legtöbb kép a fényhatásokra épít, kedvelt időszakai között van a
napkelte, az alkonyat, emellett nagyon szeret víz mellett fényképezni,
tenger- és folyóparton. "Amatőr fényképész vagyok, aki szereti elkapni a
pillanatot" – tette hozzá.
Az operatőrt a fényképezésnél is
ugyanaz érdekli, mint filmezéskor: a fény-árnyék játék. Ma már főleg
azért fotóz digitális kamerával, mert így utólag is korrigálhat a
felvételen, például gyakran fekete-fehérré változtatja az amúgy színes
képet, esetleg egy-két színt meghagy benne. "Az utóbbi években ez volt a
mániám" – jegyezte meg, hozzátéve, hogy hasonlóan járt el több
filmjében is, például a Brian De Palma rendezte Fekete Dáliában. Mint
fogalmazott: mindig is szerette a fekete-fehér filmeket, különösen a
film noirt, sok rendező pont ezért a képi világért keresi a vele való
közös munkát ma is, hiszen nála nem a színek dominálnak. "Nem szeretem,
ha a színek túl sokat beszélnek" – jegyezte meg, hozzátéve, hogy számára
nem is annyira a fény fontos, hanem az árnyék, lámpákat is az árnyékok
kedvéért használ.
Zsigmond Vilmos a közeljövőben három filmben fog dolgozni, ha sikerül a
büdzsét előteremteniük a producereknek. Szerinte ma Amerikában rengeteg
kiváló film készül, amelyek megfelelő promóció híján nem aratnak nagy
sikert a pénztáraknál, példaként az idei Oscar-díjas alkotásokat
sorolta, amelyek közül kiemelte a Birdmant, Kódjátszmát, a Mindenség elméletét és a Whiplasht.
Arra a kérdésre, hogy tervez-e részvételt hazai produkcióban – legutóbb Hules Endre 2011-es Halálba táncoltatott lány
című filmjét fényképezte –, kitérő választ adott. Szerinte a magyar
filmek – Szabó István mozgóképei kivételével – többségében nehezen
eladhatóak külföldön, ami mögött "irodalmi problémák" vannak. Ezért
üdvözölte a forgatókönyv-alapú, 2011-ben bevezetett magyar
filmfinanszírozási rendszert, amely szerinte segíthet abban, hogy jobbá
és a mozipénztáraknál is sikeresebbé váljanak a magyar filmek.
Forrás: http://mozi.hir24.hu/
|
|
Keczánné Macskó Piroska írta 2 hete itt:
Jó Szórakozást a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
Kiosztották a hollywoodi szerzők céhének éves díjait
Mozikban Alan Turing életrajzi filmje, a Kódjátszma
Új kedvenc a magyar mozikban