Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Film Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Film Klub vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
 
Bejelentkezés
A klasszikus Disney-rajzfilmek vattacukros tökélyvilága mellett megjelenése óta a Pixar műhelyében készült mozik képviselték az ellenpólust: animációik kritikusak (Wall-E), nem csupán a bukdácsolástól viccesek (L’ecsó), nem féltek megmutatni olyan összetett emóciókat, mint akár a gyász (Fel!), és ez az őszinte hozzáállás összességében életszerűbbé, intelligensebbé, hasznosabbá tette filmjeiket. Így van ez az Agymanókkal is, amely azonban érzékenységével, kreativitásával, okosságával és üzenetével még az átlag Pixar-színvonalból is kiemelkedik. Miközben persze, ahogy az a zsánernél alapvetés, imádni valóan kedves az egész, és olyan megható, hogy az ember hálás a sötétségért – nem a könny potyog itt, kérem, csak a Fejhadiszálláson Bánat rákönyökölt az irányítópultra.
Ahogy egy névtelen mémgyáros kiválóan
 megfogalmazta, a Pixar munkássága gyakorlatilag arról szól, hogy 
megmutatják: mi van, ha a játékainknak, a bogaraknak, a szörnyeknek, a 
halaknak, a szuperhősöknek, az autóknak, a patkányoknak, a robotoknak, a
 kutyáknak vagy Skóciának érzéseik vannak. Ezt a folyamatot betetőzve az
 Agymanók pedig tulajdonképpen arról szól, hogy mi van, ha az érzéseknek
 is vannak érzéseik. A film ugyanis egy Riley nevű kislány fejében 
játszódik, az ott tevékenykedő érzelmek, Derű, Bánat, Majré, Düh és 
Undor vezérlésével, akik egész nap azon dolgoznak, hogy Riley boldogan, 
életveszély nélkül és emlékekkel gazdagodva élje napjait, így növelve 
személyiségének szigeteit, a családot, a barátságot, a hobbi szeretetét 
és a többi kulcsfontosságú jegyet. Az érzelmek főnöke Derű, akinek fő 
célja, hogy Riley emlékeinek nagy többsége boldog legyen, emiatt 
amellett, hogy a többieket a kellő időpontokban munkára bírja, kissé 
kényszeresen jelentős energiákat fordít arra, hogy Bánatot 
megakadályozza, hogy bármilyen emlékhez hozzáérjen, ezzel szomorúvá 
változtatva azokat.
Minden remekül is alakul, egészen addig, amíg
 Riley apukáját San Franciscóba nem szólítja a munka, így a család a 
hűvös Minnesotából átteszi a székhelyét nyugatra. Riley-nak ebben az 
egyébként is stresszes helyzetben kellene helytállnia, ami önmagában sem
 egyszerű, ráadásul egy malőr miatt Derű és Bánat messzire keveredik a 
Fejhadiszállástól, ahol így, vezető nélkül elszabadul a káosz. Riley 
egymás után veszíti el meghatározó személyiségjegyeit, miközben Derű és 
Bánat a hosszú távú emlékek labirintusában kavarogva, a képzelet 
szülötteinek segítségével próbál visszajutni a bázisra.
gazi kalandos mesetörténet tehát, amit látunk, gyönyörűen eltalált, 
beszédes szimbólumokkal – így ér össze a tartalmi és a formai koncepció:
 a Pixar az ember működéséről üzen fontos dolgokat, és az ember 
működéséhez illően úgy, ahogy a leghatásosabban átadható az üzenet. 
Didaktikus, mutatóujjat feltartó kioktatás helyett finoman, a történet 
hőseinek szerepét – és ezzel az általuk képviselt jelentéseket – 
fokozatosan, élményszerűen, az átélés révén érteti meg. Ez a módszer 
amellett, hogy sokkal mélyebb hatású, a közönségét is tisztelettel 
kezeli, így lesz a film kortalan és uniszex: a kicsik a kalandokba 
feledkezve tátott szájjal, a felnőtt(ebb)ek pedig az üzeneteken 
elmélkedve könnyes szemmel fogják nézni a vásznat, ráadásnak pedig 
felnőtt és gyerek ugyanúgy megkapja azt a rengeteg hasznos kis 
tudásmorzsát, amibe a sztorit mintegy díszítésképpen beleforgatták.  
 Az Agymanókkal
 gyakorlatilag az történt, hogy Hollywood ráfordult az 
edutainment-vonalra, és én ezen az internetes rákgyógyítók korában csak 
egyetértő bólogatásokkal kísérve tapsikolni tudok: nagy szükség van 
némi, komoly pénzekkel megtolt szemléletformálásra, az okosság alighanem
 majdan Oscar-díjakkal megerősített dicséretére. Én ebből a filmből már 
most követelem a sequeleket, a második, bővített részben a 
tinédzserkorról, a harmadikban a fiatal felnőttkorról, és így tovább, az
 öregkorig végigkövetve a nagy kérdést: mi zajlik a fejekben?  
Forrás: http://mozi.hir24.hu/
|  |  | 
Keczánné Macskó Piroska írta 3 hete itt:
Jó szórakozást a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
Minyonok kritika
Hétköznapi vámpírok kritika
A 44. gyermek kritika
Újabb Marvel-produkciót forgatnak nálunk